Slovensko društvo za psihodramo organizira in vabi na:
EDUKACIJO ZA PSIHODRAMSKEGA PSIHOTERAPEVTA - PSIHODRAMSKO PSIHOTERAPEVTKO
Psihodrama predstavlja samostojno smer psihoterapije, z lastno filozofijo in teoretskimi koncepti osebnosti in razvoja, metodami in tehnikami dela.
Takšen pristop predstavlja zanesljivo in učinkovito terapevtsko sredstvo, ki angažira in vodi paciente k udejanjanju terapevtske spremembe, saj spodbuja njihovo spontanost in ustvarjalne potenciale.
Edukacija za psihodramskega psihoterapevta - psihodramsko psihoterapevtko
Izobraževanje je namenjeno vsem, ki jih zanima profesionalno educiranje psihodramske psihoterapije in svetovanja, pa tudi tistim, ki se želite samo nadalje izobraževati in izpopolnjevati pri svojem delu. Edukacija bo zanimiva tudi za vse, ki imate izkušnje iz drugih psihoterapevtskih smeri in bi radi razširili svoje znanje.
Petletno izobraževanje iz psihodramske psihoterapije organizira Slovensko društvo za psihodramo. Edukacija je usklajena z zahtevami Evropske zveze za psihoterapijo (EAP) in omogoča pridobitev Evropske diplome iz psihoterapije (ECP – European Certificate for Psychotherapy).Program izobraževanja je usklajen tudi s kriteriji FEPTO (Federation of European Psychodrama Training Organisations) in SKZP (Slovenske krovne zveze za psihoterapijo).
Osnovne informacije o edukaciji
Edukacija bo trajala pet let, v Ljubljani. Potekala bo v okviru deset vikend modulov letno – torej praviloma enkrat mesečno ob koncu tedna (vsaka druga sobota in nedelja v mesecu) v zaprti skupini tekom petih let, to je 50 modulov, vsak od njih traja 16 ur (ura je 45 min), s predvidenim pričetkom Februarja 2024.
Datumi edukacijskih modulov se določajo za tekoče študijsko leto.
Pogoji za sprejem na študij
Diplomanti (univerzitetna ali 2. stopnja bolonjskega študija) humanističnih, zdravstvenih ved in umetniških akademij*
Opravljen intervju in pozitivno mnenje o primernosti kandidata s strani edukacijskega odbora.
* diplomanti nekaterih študijskih smeri morajo izpolniti dodatne pogoje za pridobitev potrdila o zaključeni edukaciji (propedevtika), najkasneje pred prijavo na končni izpit.
Pred pričetkom izobraževanja edukant ter organizator izobraževanja skleneta medsebojni dogovor, kjer so opredeljene pravice in obveznosti obeh.
Prijave
Prijave pošljite po elektronski pošti na [email protected]. Pri tem navedite: · vaše osnovne podatke (ime in priimek, naslov, telefon, e-mail); · življenjepis s poudarkom na dosedanjem izobraževanju in delovnih izkušnjah, · utemeljitev vašega zanimanja za edukacijo (motivacijsko pismo).
Ker je število mest omejeno, vas prosimo, da se prijavite čim prej in si rezervirate mesto. Prijave sprejemamo do najkasneje 1.12.2023.
Prejeli boste vabilo na uvodni razgovor. Uvodni razgovori se bodo opravili v mesecu maju ob koncih tedna. Namen uvodnega razgovora je seznanitev s kandidatom, pojasnila ob njegovih vprašanjih ter odločitev o kandidatovi primernosti za vključitev v edukacijo.
Kotizacija
Prispevek znaša 2.800,00 EUR na študijsko leto, možno je tudi obročno odplačevanje (po dogovoru). V navedeno ceno niso vključene ure izven edukacijskih modulov: indirektna supervizija, osebna terapevtska izkušnja, klinična izkušnja ter udeležba na drugih psihodramskih delavnicah.
Edukacijski tim Vladimir Milošević psihiater, psihodramski terapevt, supervizor in edukator.
Vodi psihodramsko izobraževanje v Sloveniji, Srbiji ter na Hrvaškem in je gostujoči vodja psihodramskega usposabljanja v Avstriji, Izraelu in Makedoniji. Je ustanovitelj in prvi vodja Inštituta za psihodramo v Beogradu ter soustanovitelj in vodja mednarodnih psihodramskih seminarjev Cross Cultural Trainig Days (2002–2011) in International Spring Accademy (2010 in dalje). Je avtor številnih strokovnih publikacij, predavatelj in vodja psihodramskih delavnic na številnih mednarodnih kongresih v Italiji, Angliji, Belgiji in drugje. Avtor knjige »Psihodrama – sprememba skozi akcijo«.
Ana Rokvić Pinterič je certificirana psihodramska psihoterapevtka (ECP), magistrirala na programu Pomoč z umetnostjo, zaključila je specializacijo za transgeneracijsko psihoterapevtko na brazilsko-portugalski Anne Ancelin Schutzenberger International Transgenerational School.
Dvajset let je delovala v gledališkem prostoru (Lutkovno gledališče Ljubljana, SNG Drama Ljubljana),organizirala delavnice po Sloveniji in tujini ter vodila festival gledališča, glasbe in plesa Le Soleil. Je soustanoviteljica Brloga, prostora za psihodramo v Ljubljani in članica Slovenske krovne zveze za psihoterapijo. Od leta 2015 vodi psihodramske terapevtske skupine, individualne terapije, sociodramske in psihodramske delavnice.
V celoten edukacijski tim iz psihodramske psihoterapije bo vključenih več domačih in tujih strokovnjakov.
Vsebina edukacije Edukacija poteka na dveh nivojih: kliničnem in nekliničnem. Klinični nivo traja pet let. Po opravljenih vseh obveznostih kliničnega nivoja edukacije edukant pridobi status psihodramskega psihoterapevta/psihodramske psihoterapevtke. Neklinični nivo traja (prva) tri leta in omogoča edukantu uporabo psihodramskih tehnik pri opravljanju svojega osnovnega poklica, edukant po končanem nekliničnem nivoju pridobi status psihodramski praktik.
Edukacija vključuje:
I. ZNOTRAJ MODULOV
A. teoretične vsebine
Prvo leto – Osnove psihodrame
1. Uvod v psihodramo, zgodovina in filozofija psihodrame 2. Struktura psihodramske seanse in elementi psihodrame 3. Teorija vlog v psihodrami 4. Tehnike v psihodrami 5. Sociometrija 6. Ogrevanje, spontanost in ustvarjalnost 7. Morenova razvojna teorija 8. Tele, transfer in kontratransfer 9. Etika terapevtskega dela 10. Analiza espeja: "Moja psihodramska izkušnja", letni feedbackDrugo leto – Skupina in psihodrama
Drugo leto - Skupina in psihodrama
1. Skupinska terapija - definicija, vrste skupin 2. Faze skupinskega procesa 3. Skupinska dinamika 1 4. Terapevtski dejavniki v skupini 5. Skupinska dinamika 2 6. Skupinska dinamika 3 7. Sociodrama 8. Različni člani skupine 9. Oblikovanje skupine 10. Psihoterapevtova vloga in osebnost, letni feedback
Tretje leto – Teorije osebnosti in psihodrama
1. Teorija navezanosti 2. Čustva - definicija, pogledi na čustva, razvoj čustev, čustva in telo 3. Nevropsihološki vidiki psihoterapevtskega dela 4. Travma 5. Teorija razvoja osebnosti v klasični psihoanalizi - S. Freud 6. Struktura osebnosti: nevrotska, mejna in psihotična, Obrambni mehanizmi in psihodrama 7. Teorija objektnih odnosov - Mahler, Fairbairn 8. Teorija objektnih odnosov - Klein, Winnicott 9. Jung 10. Teorija osebnosti Ego in Self psihologije - Kohut Letni feedback
Četrto leto – Psihopatologija in psihodrama v klinični praksi
1. Psihiatrična diagnostika in psihodrama 2. Psihodramska skupina z osebami z anksiozno motnjo Psihodramska skupina z depresivnimi osebami Psihodrama in suicidalno tveganje 3. Psihodramska skupina z osebami s psihozo 4. Psihodramska skupina z osebami z motnjo hranjenja 5. Psihodramska skupina z osebami z odvisnjostjo Izkušnje z različnimi kliničnimi skupinami 6. Psihodramska skupina z osebami z osebnostno motnjo 7. Psihodrama s traumatiziranim klientom 8. Žalovanje 9. Sram 10. Razvoj psihodrame v Sloveniji Letni feedback
Peto leto – Posebni vidiki uporabe psihodrame
1. Psihodramski in sociodramski pogled na svet Indikacije/kontraindikacije za psihodramo 2. Telo, Relacijske potrebe 3. Mehanizmi sanj, sanje v psihoterapiji, psihodrami 4. Genogram in psihodrama (transgeneracijska psihodrama) 5. Psihodrama v individualnem settingu 6. Delo z otroki in mladostniki 7. Psihodrama in umetnost Psihodrama v korporacijskem settingu 8. Psihodrama in druge psihoterapevtske smeri in teorije (družinska, TA Gestalt, KVT, integrativna) 9. Etika 10. Evalvacija B. izkustveno delo C. metodologija D. direktna supervizija
II. ZUNAJ MODULOV
E. osebno terapevtsko delo v skupinski psihodramski skupini in individualni psihoterapiji F. indirektna supervizija G. klinična izkušnja H. udeležba na psihodramskih seminarjih in delavnicah izven modulov I. samostojno vodenje svoje psihodramske skupine
Oblike izven modulov niso zajete v ceni edukacije, temveč jih edukant plača posebej izvajalcu.
I. novo ekukacije
Traja prva tri leta edukacije in obsega: - teoretične vsebine (predavanja in seminarji): 360 ur, - izkustveno delo: 180 ur, - metodologija: 90 ur, - samostojna raba psihodramskih tehnik: 80 ur, - direktna supervizija: 20 ur, - indirektna supervizija: 30 ur, - osebno terapevtsko delo v skupini: 240 ur - udeležba na psihodramskih seminarjih, delavnicah izven modulov: 50 ur
Pogoji za pridobitev potrdila / listine o končanem I. nivoju edukacijo so: - izpolnjene zahteve glede števila ur in aktivno sodelovanje pri vseh oblikah edukacije, - priprava in predstavitev diveh seminarjev na določeno temo s področja psihodrame, - priprava refleksije Moja psihodramska izkušnja (konec prvega letnika), - če to še ni bilo storjeno, predložiti diplomo fakultete (univerzitetna oz. 2. stopnja bolonjskega študija), - pozitivno ocenjena udeležba in strokovni razvoj: Ocena je: "Dobro", "Pogojno" (edukant dobi dodatne obveznosti), "Nezadovoljivo" (edukant ne more zaključiti tega nivoja edukacije), - pozitivno ocenjena zaključna naloga.
II. nivo edukacije
Traja pet let (I. novo in dodatni dve leti) in skupaj obsega: - teoretične vsebine: 600 ur, - izkustveno delo: 300 ur, - metodologija: 90 ur, - samostojno vodenje psihodramske skupine: 300 ur, - direktna supervizija: 60 ur, - indirektna supervizija: 120 ur, - osebno terapevtsko delo v skupini: 400 ur, - osebno individualno terapevtsko delo: 40 ur - udeležba na psihodramskih seminarjih, delavnicah izven modulov: 100 ur - klinična izkušnja (en mesec).
Edukacijo na II. nivoju lahko nadaljujejo vsi, ki so opravili I. nivo edukacije in pridobili pozitivno mnenje edukacijskega odbora za nadaljevanje edukacije na II. nivoju.
Pogoji za pridobitev potrdila/listine o končanem II. nivoju edukacije so: - izpolnjene zahteve glede števila ur in aktivno sodelovanje pri vseh oblikah edukacije, priprava in predstavitev seminarjev (najmanj treh) na določeno temo s področja psihodrame, - priprava refleksije: Moja psihodramska izkušnja (konec prvega letnika), - pozitivno ocenjena udeležba in strokovni razvoj: edukacijski odbor pred pristopom k zaključnem izpitu sprejme oceno edukantove udeležbe in strokovnega razvoja. Podlaga za oceno so mnenja edukacijskega odbora, osebnega psihoterapevta in supervizorja. Ocena je: "dobro", "pogojno" (edukant dobi dodatne obveznosti) ali "nezadovoljivo" (edukant ne more pristopiti k izpitu), - če še ni bilo storjeno, predložiti diplomo fakultete (univerzitetna oz. 2. stopnja bolonjskega študija), - opravljena prepedevtika (v skladu z zahtevami SKZP) - klinična izkušnja, - opravljen zaključni izpit.